Saturday 17 August 2013

majlis silang budaya kmpp

Assalammualaikum,

  • dah bertahun tahun aku tak update blog ni, berhabuk da nampaknye,haha.. takde mase nk update sebenarnye,,hihi
  • Ni aku nak cerite sikit ni, semalam, 16 Ogos 2013 bersamaan hari jumaat, Kolej Matrikulasi Pulau Pinang(KMPP) mengadakan majlis silang budaya a.k.a sambutan hri raya, tapi dia jadi silang budaya sebab kitorang sambut hari raya dengan kaum india,china and others..hehe
  • mula-mula tu aku fed up jugak sebab praktikum praktikum lain semua da bincang pasal sambutan ni, tapi praktikum aku je yang sunyi dan sepi.. jap2 sebelum tu, aku nak bagitau yang mase majlis silang budaya tu, setiap praktikum akan diberi khemah untuk dihias,kirenye macam 'rumah' la konon2..haha
  • malam sebelum majlis ni berlangsung aku suruh ketua praktikum aku, bgtau semua ahli praktikum untuk buat perbincangan,nak atau taknak,kena hadir jugak,hehe,garang tak aku?mestilah kena garang sebab,kalau tak garang, sape yg nak dengan cakap aku, kan?
  • ok2,dipendekkan cerita,daripada hasil perbincangan kami malam tu, kitorang bahagikan kerja, yang perempuan kena hias khemah,manakala yang laki kena cari makanan untuk dihidangkan esok.. hihi,malam tu, kitorang berhempas pulas nak siapkan hiasan khemah kitorang esok,tak caye? bawah ni buktinye


hehe,peace!

konon2 rajin,haha

ketupat hiasan :D

  • sampai pukul 12 kitorang siapkan bahan,ngantuknye,xpayah citelah kan?
  • keesokannye pada pukul 10.00 pagi, kitorang same2 hias khemah,alhamdulillah, sume bagi kerjasama,





                                       muka kepenatan..haha,sian mereka                                        

    macam nak kenduri kahwin kan? =.='

  • akhirnye,setelah bertungkus lumus,pada pukul 1.04 petang, semua kerja selesai,so kitorang pon balik kompel,nak bersiap pulak,haha


beraya

 org datang beraya kat khemah kami

 mihun sup.. sedap woo

 F3P2 the best! :D

 aliyana and madihah

selamat hari raya guys! :D

No comments:

Post a Comment